Известие

Collapse
No announcement yet.

Акумулатор

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    На моят немски акумулатор пише да се зарежда до 14,4
    В упътването на български акумулатор пише дословно- ако зареждането се извършва при постоянно напрежение на зареждащото устройство 16 V , максималния ток се ограничава до 0,25С20А( С20 капацитет на батерията).
    Да и още нещо-пише че температурата на електролита при измерване трябва да е 25 гр/ц. Не 20 както някой си беше писал
    Last edited by lordliness; d.m.y г., 19:35.
    Не всички, които се скитат, са изгубени.

    Comment


    • #47
      Я кажете как си обслужвате акумулаторите и колко години ги карате Моят е искра 12в100ач740а стартов ток Пролет и есен дозареждам до 1,30 гъстота като това става много трудно защото зарядното ми е слабо Зареждам 4-5 дена като през това време търся от някой приятел или от колата на баща ми за да карам Преди месец ми пуснаха една машинка за тест и ми казаха че стартовият ток ми е спаднал до 530а Акумулатора съм го купил 09.2010г Сега в студовете при -9 се задъхна леко но паля
      ALFA ROMEO 166 2.4JTD 98 136НР бивша, 2.4JTD 2002 150НР настояща

      Comment


      • #48
        Колега lordiness, едно е подаваното напрежение от зарядното, друго е достигнатото напрежение на акумулатора. С риск да кажа някоя глупост-ама то зарядното може да подава напрежение 14,5 волта и пак да ти зареди акумулатора до 15-16 V, ако не се спре процеса. А това, че се ограничава максималния ток на 0,25*капацитета на акумулатора, малко не го възприемам. Максималният ток трябва да е 0,10*капацитета на акумулатора. Който разбира, да уточни.
        Last edited by Dimicha; d.m.y г., 19:58.

        Comment


        • #49
          Няма как напрежението на акумулатора да стане по-високо от това на зареждащият източник, колкото и време да го зареждаме. А когато за даден акумулатор се препоръчва определено максимално допустимо напрежение на заряд, се има впредвид безопасното за акумулатора напрежение при което той ще е достатъчно зареден, макар и не на 100%.
          Когато един акумулатор се зарежда с прав ток и се достигне напрежението на максимален заряд (16,2 В) това е съпътствано с разрушаващи цялостта на акумулатора процеси.


          159 1.8 MPI
          166 2.0 TS (ex)

          Comment


          • #50
            Първоначално публикувано от Dimicha Покажи съобщение
            Колега lordiness, едно е подаваното напрежение от зарядното, друго е достигнатото напрежение на акумулатора. С риск да кажа някоя глупост-ама то зарядното може да подава напрежение 14,5 волта и пак да ти зареди акумулатора до 15-16 V, ако не се спре процеса. А това, че се ограничава максималния ток на 0,25*капацитета на акумулатора, малко не го възприемам. Максималният ток трябва да е 0,10*капацитета на акумулатора. Който разбира, да уточни.
            Това ккоето съм написал са дословни цитати от упътване за български акумулатор.
            Ако на някой не му харесва да се обърне към производителя и да му каже, че е в грешка.
            Не всички, които се скитат, са изгубени.

            Comment


            • #51
              Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
              Няма как напрежението на акумулатора да стане по-високо от това на зареждащият източник, колкото и време да го зареждаме.
              Добре, явно това не съм го разбрал, ама как тогава може да се зареди акумулатор до над 15 волта, като то няма зарядно с такова напрежение-повечето са около 14.5? Явно, ако искаме да го заредим наистина до такива високи волтажи, каквито производителят препоръчва, трябва да повишим все пак подаваното напрежение от зарядното.

              Comment


              • #52
                Първоначално публикувано от Dimicha Покажи съобщение
                Добре, явно това не съм го разбрал, ама как тогава може да се зареди акумулатор до над 15 волта, като то няма зарядно с такова напрежение-повечето са около 14.5? Явно, ако искаме да го заредим наистина до такива високи волтажи, каквито производителят препоръчва, трябва да повишим все пак подаваното напрежение от зарядното.
                Така е. По старите (класическите) зарядни имат напрежение на празен ход (без товар) по 17 - 20 В.


                159 1.8 MPI
                166 2.0 TS (ex)

                Comment


                • #53
                  Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                  Така е. По старите (класическите) зарядни имат напрежение на празен ход (без товар) по 17 - 20 В.
                  Аа, сега ми просветна. Само че то сигурно почва да кипи, абе явно при акумулаторите работата не е как най-добре да го обслужваме, ами от всичките злини коя е най-малката. Ако не го зареждаме-зле, разрушава се. Ако го зареждаме до 14.5 волта-не е съвсем зареден. Ако го зареждаме до 15.5 волта и нагоре пак почва да се разрушава.

                  Comment


                  • #54
                    Най-добре си купете по едно зарядно за акумулатори,от новите,работещи на три режима на зареждане и на 3-4 месеца си дозареждайте акумулатора (зимата по-често,лятото по-рядко).Аз следвам този принцип и съм доволен.
                    BMW 318ti '96

                    Comment


                    • #55
                      Първоначално публикувано от ildivvy Покажи съобщение
                      Най-добре си купете по едно зарядно за акумулатори,от новите,работещи на три режима на зареждане и на 3-4 месеца си дозареждайте акумулатора (зимата по-често,лятото по-рядко).Аз следвам този принцип и съм доволен.
                      Според мен не си разбрал написаното по горе.
                      Трябва да имаш зарядно самоделка от стабилизатор за телевизор Електрон за да си заредиш добре акумулатора.
                      Иначе сериозно и аз ползвам импулсни зарядни, които освен зареждане правят и разреждане, което е добре за акумулатора. На 3 месеца. И аз съм доволен.
                      Last edited by lordliness; d.m.y г., 23:56.
                      Не всички, които се скитат, са изгубени.

                      Comment


                      • #56
                        Незнам дали е верно но в съвременните акумулатори разряда не бил полезен Само дозареждане Аз между другото съм със зарядно самоделка от стабилизатор Бавно и трудно стават работите но поне се надявам да са качествени
                        ALFA ROMEO 166 2.4JTD 98 136НР бивша, 2.4JTD 2002 150НР настояща

                        Comment


                        • #57
                          Първоначално публикувано от iveli Покажи съобщение
                          Незнам дали е верно но в съвременните акумулатори разряда не бил полезен Само дозареждане Аз между другото съм със зарядно самоделка от стабилизатор Бавно и трудно стават работите но поне се надявам да са качествени
                          За оловно киселинните обслужваеми акумулатори е полезен.
                          А и технологията им не е много напреднала. Първите подобни акумулатори са създадени около 1860 г.
                          Не всички, които се скитат, са изгубени.

                          Comment


                          • #58
                            Какво ви е мнението за това зарядно.
                            Bosch C3
                            Alfa Romeo 166 2.4

                            Comment


                            • #59
                              Еквивалент на това зарядно е това от Лидъл и е доста по евтино.
                              Не всички, които се скитат, са изгубени.

                              Comment


                              • #60
                                За хората, които не са наясно с принципа на действие и с характерните особености по обслужването на акумулатора или за тези, които просто ги мързи да си изпипват нещата, употребата на съвременно зарядно устройство е силно препоръчителна.


                                159 1.8 MPI
                                166 2.0 TS (ex)

                                Comment

                                Working...
                                X